Soorten content

  • De content piramide
  • Hero content
  • Hub content
  • Hygiene content

De content piramide bestaat uit drie verschillende lagen: Hero, Hub & Hygiene. De drie lagen versterken elkaar en daarmee een marketing campagne maar zijn los van elkaar in te zetten.

De Piramide

Bovenaan de piramide staat hero content. Dit zijn projecten die het brandgevoel overbrengen. Het doel van deze video's is naamsbekendheid te genereren en om de kijker te inspireren De Vidal Kitesurf video is hier een voorbeeld van. Kickstarter video's zijn ook een vorm van Hero content, hier is de "Valtech Recruitment" video een voorbeeld van.

Voorbeeld

In het midden van de piramide staat Hub content. Deze content wordt ingezet om de aandacht van de kijkers vast te houden. Dit zijn wat kleinere producties. Denk hierbij aan een evenement video of een update vanuit het bedrijf. De VVD video is hier een voorbeeld van.

Voorbeeld

De onderste laag van de piramide is Hygiene content. Deze content is bedoeld om de online vindbaarheid te vergroten. Een bedrijf maakt specifieke content die past bij de vraag vanuit de doelgroep. Deze content is handig om bijvoorbeeld een kanaal te laten groeien en om organisch je merkbekendheid te doen groeien. De Zenner video's zijn hier een goed voorbeeld van.

Voorbeeld

Ons laatste werk

  1. Zenner

    Voor Zenner hebben wij een serie van how-to en tutorial video's gemaakt. Het doel van de video's is om de kijker te inspireren en activeren op het gebied van haarstyling. De nadruk ligt op het kapsel, wel is er te zien welke producten er zijn gebruikt zodat de kijker het specifieke hairpiece zelf na kan maken. Deze content is grotendeels Hygiene content, er wordt door de kijkers zelf gezocht op de video's. De nieuwe video's hebben het Youtube kanaal een boost gegeven.

  2. Valtech Recruitment video

    Valtech kwam bij ons met de vraag om een video te creëren die het wervingsproces versterkt. Wij hebben een concept bedacht waar de vraag luidde. Wie ben jij? Hiermee wilden wij samen met Valtech de huidige en potentieel nieuwe medewerkers te tonen dat hun karakter individueel wordt gewaardeerd.

  3. VVD Utrecht Promotie video

    Voor de Utrechtse VVD hebben wij een promotievideo gemaakt. Hierin werden de pijlers van de campagne toegelicht. De focus binnen de video lag op een korte, krachtige boodschap die ondersteund werd door prachtige beelden van de stad Utrecht.

  4. TU-Delft D:Dream Hall

    De D:Dream Hall is een plek waar studenten de machines van morgen kunnen bouwen. Hier kunnen zij werken aan projecten die technologisch vooruitstrevend zijn. Wij hebben in samenwerking met de TU Delft een krachtig verhaal neergezet. De video wordt gebruikt om voorafgaand aan rondleidingen een inkijk te bieden in het proces van de Dreamteams. Ook legt de video de inspanning en passie van de studenten bloot.

  5. Thomas Vidal

    In deze video is het karakter neergezet als meer dan de persoon Thomas, hij is zijn eigen merk, hij is Vidal. De Miami vice letters, cinematografische insteek en focus op de woeste zee hebben deze video apart gezet van de video's die kitesurfers tot nu toe gewend zijn te zien. Door het concept vanuit een nieuw perspectief te benaderen is er een eindproduct gekomen dat nog niet eerder zo is gedaan.

  6. Valtech Summit

    Voor deze video hebben we het evenement van Valtech gefilmd. Om de snelheid te bewaren in de video is er een combinatie gemaakt van snelle beelden, upbeat muziek, interview quotes en een prachtige locatie. Dit is allemaal gedaan om te laten zien hoe gaaf Valtech als bedrijf is. Het gevoel van innovatie en progressie komt mooi naar voren.

  7. Indy Dontje

    Ter ondersteuning van zijn social media bekendheid is voor Indy Dontje in samenwerking met Youbrand een webserie gecreëerd. Het doel van deze trailer was om zijn volger basis te vergroten en te enthousiasmeren voor zijn volgende race. Daarnaast kregen zij een uniek kijkje in het leven van een GT-3 coureur.

  8. Sleep.AI

    De Sleep AI video is gemaakt met als doel om de kijker te overtuigen en te informeren van de werking van het product. In dit geval werd de video ingezet als kickstarterscampagne, waar mede dankzij de video hij zijn gestelde doel heeft binnen gehaald.